Аналітика: Ключ до успішного збільшення доходів компанії за 10 кроків
Яка аналітика потрібна саме вам, як будувати процеси, витягувати правильну інформацію, не переплачуючи за марні, але гарні графіки - на все це відповість наш експерт з аналітики.
Аналітика? Для кого? Для чого?
Аналітика надає цінні дані та інформацію про різні аспекти діяльності організації. Вона дозволяє виявити тенденції, зробити прогнози та приймати обґрунтовані рішення.
  • Керівники компаній та менеджери вищої ланки

    Використовують дані для визначення стратегічних напрямів розвитку бізнесу
    1
  • Відділи маркетингу та продажів

    Використовують для виявлення трендів та визначення цільової аудиторії
    2
  • Відділ фінансів

    Використовують аналітичні дані для цінювання фінансову стійкість компанії
    3
Аналітика відіграє важливу роль у сучасному бізнесі, тому необхідно розуміти, з чого почати та навіщо вона потрібна. Аналітика надає цінні дані та інформацію про різні аспекти діяльності організації. Вона дозволяє виявити тенденції, зробити прогнози та приймати обґрунтовані рішення.
«Хочемо красу»
"Найскладніші запити, тому що для експерта в галузі аналітики це мертвий та безперспективні запити. Чому: люди не розуміють до кінця процесів у своїх компаніях і працюють лише зі звітами верхнього рівня. Це звіти для картинки. Просто кажуть, що це звіти ухвалення рішень. Як для нас, це абсурд повний, тому що ви маєте статистику, бачите показники та робите прості висновки, не розуміючи, що за цифрами стоїть, які процеси стоять за цифрами, які процеси потрібно запустити, що впливає на цифри, хто відповідальний за кожну цифру у консолідованому звіті. Наша думка, заснована на власному багаторічному досвіді в розробці аналітиці, що багато компаній у світі саме через це, коли CEO приймають рішення в корпораціях, ведуть їх до краху або дроблення та розпродажу."

(с) Експерт

ми хотіли б консолідувати звітність і можливість побудови динамічної аналітики для реакції на виклики
У нас є проблема "Х"
"Це вже цікавий запит. Скажімо чесно такі запити є в головах власників компанії чи керівників напрямів чи відділів, які відповідають – реально відповідають у рамках свого відділу за його роботу та ефективність, у яких уже сформовані процеси та виникають системні проблеми. На початку роботи з такими запитами, в першу чергу потрібно вникнути в суть, біль та процес, за яким планується аналітика. Як показує практика, вимоги до аналітики проходять щонайменше 3 або 4 ітерації, зміни у процесі побудови звітності. Сам звіт стає "юнітовим", тобто коли формується консолідований звіт, то в процесі формується ряд показників, під них окремі дешборди, які максимально дають можливість проаналізувати так званий цілеспрямований показник. Оце реально цінно!"

(с) Експерт

Дані для аналітики є найважливішим. Це суттєвий аспект, оскільки потрібно визначити, що є значущим, а що ні, що впливає на процес чи результат, а що – ні. Але де шукати ці самі дані? Найпростішим джерелом, яке є практично у всіх компаніях, більш менш зрілих компаній, це облікові системи. Більш просунуті джерела даних включають управлінські ІТ-рішення, такі як CRM та логістичні інструменти.
Як взяти правильні дані?
Уявімо, що в компанії від 10 до 30 співробітників, які виставляють неоднотипні рахунки з великим розкидом номенклатури, а також з великим пулом замовників. Кількість рахунків на місяць складає від 80 до 150. У такому випадку може спрацювати людський фактор при виставленні рахунків, відвантаженні, отриманні оплати та закритті документів. Усе це впливає швидкість життєвого циклу угоди. Якщо до того ж різні контрагенти мають затримки в оплаті понад 30 днів, можуть виникати збої. Той, хто стверджує, що можна чітко керувати цим процесом без збоїв, є нереалістичним. Можемо пояснити чому: Люди змінюються, хтось може захворіти, і якщо ви затрималися з з'ясуванням питань з одним замовником, то контроль над іншими може бути втрачено. Напевно багато хто стикається з цією проблемою ... Всі розуміють, що в цій ситуації накричати або оштрафувати не допоможе вам позбутися проблеми, ще й бонус створить напругу у ваших колег. Як вирішити цю проблему?
Як би ми почали діяти?
Виходячи з нашого досвіду роботи з клієнтами та особистого життєвого досвіду
  • 1
    Ініціатором створення може бути лише керівник
  • 2
    Визначаються проблемні точки.
    Для цього необхідно зібрати всіх зацікавлених співробітників із компанії, які беруть участь у процесі, та провести нараду, на якій активно обговорюються проблеми у процесі.
  • 3
    Після з'ясування проблемних точок потрібно їх усвідомити, адже усвідомлення проблеми тут найважливіше! Ви спілкуєтеся з кожним зацікавленим співробітником з різних відділів, вислуховуєте, як це можна було б вирішити. При цьому кожен намагатиметься скинути відповідальність на інших. Це нормально... Після цього ви побачите проблемні точки і весь процес і з'являться думки про те, як їх вирішити. Але не поспішайте. Знаючи проблемні точки, ви можете сформувати критичні та не критичні індикатори, які вас влаштовують чи ні.
  • 4
    Після цього ви описуєте, як стартує процес вирішення проблемних ситуацій. З погляду управлінця. Тепер у вас ясні технічні вимоги, і ви точно знаєте, що ви хочете.
  • 5
    На етапі, на якому ви знаходитесь, вкрай важливо розпочати розробку аналітичної складової. Ви можете виконати це самостійно, якщо у вас є необхідні ресурси, або звернутися до нас, щоб не відкладати формування процесу та не упустити важливих аспектів.
  • 6
    Але це ще не кінець ... Але у фіналі ви повірте ці всі ваші праці допоможуть примножити доходи компанії.
  • 7
    Після побудови аналітики ви отримали інструменти для запуску процесу контролю та реакції на проблематику. Проводьте презентацію всім зацікавленим керівникам та запускайте аналітику в роботу з процесом. Головне, щоб усі учасники знали про цей процес, що він уже існує. Як показує практика, після першої ітерації та запуску люди забувають. Тому спочатку після запуску аналітики, тільки ви як ініціатор повинні контролювати і запускати процес аналітики. Через тиждень-два люди починають звикати, тому що їх починають поступово підштовхувати до дії, оскільки процес узаконений, і ми намагаємося працювати відповідно до нього.
  • 8
    Коли фокус-група працює, з'являється найголовніше – невелике залучення всієї команди. І тут з'являються зміни як у процесі, і у самій аналітиці, з погляду функціональних можливостей. Тут народжуються оновлені технічні вимоги, які вже враховують більш глибоке значення всього заходу. Наприклад, у разі роботи з дебіторами.
  • 9
    Накопичивши інформацію, слідує друга інтеграція доопрацювання аналітики
  • 10
    Важливо! Після другого оновлення – це запобіжність реакції на події. Протягом місяця ініціатору потрібно потурбуватися, оскільки будуть численні наради для з'ясування причин. Але результати ви побачите за місяць. Після цього визначаєте та надаєте відповідальній людині можливість і права керувати аналітикою та запускати процеси.
Що ви отримаєте після впровадження аналітики?
Ви, як керівник, знаєте, хто відповідає за певний процес та використовує аналітику для запобігання проблемам. Якщо все побудовано правильно, все залежить від вибору інструментів, KPI, того, як менеджер реагує, як менеджер працює і знає своїх замовників. Тепер можна легко зрозуміти ваших клієнтів в один клік, з ким із клієнтів можна працювати та виявляти лояльність, а кому краще не продавати. Цю інформацію керівник може одержати досить миттєво, використовуючи фільтри індикаторів. Тепер йому не потрібно постійно аналізувати, оскільки є навчений та відповідальний співробітник, для якого робота з цією аналітикою стала просто частиною його звичайної роботи. Ви, як керівник, бачите процес і звертаєте увагу лише на критичні моменти, які можуть примножити ваш прибуток або навпаки ви можете потрапити під ризики.
Бажаєте такий же кейс з аналітики?
Перетворіть дані на цінну інформацію вже сьогодні